TMM 2007 DILANJUT HINGGA 2008


KUALA LUMPUR 24 April – Kerajaan melanjutkan tempoh promosi Tahun Melawat Malaysia 2007 (TMM) sehingga tahun depan bagi memberi peluang lebih ramai pelancong melihat pelbagai keunikan dan kejayaan pembangunan negara sejak 50 tahun lalu.

Menteri Pelancongan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata, keputusan melanjutkan tempoh promosi itu sehingga tahun depan dibuat setelah mengambil kira sambutan ulang tahun ke-50 kemerdekaan negara yang berlarutan sehingga 2008 maka sewajarnya promosi TMM dilanjutkan juga.

"Selain keindahan negara, Malaysia juga boleh mempamerkan sikap toleran dan pembangunan yang dicapai selama 50 tahun itu," katanya menjawab soalan tambahan Datuk Raja Ahmad Zainuddin Raja Omar (BN-Larut) pada sidang Dewan Rakyat hari ini.

Raja Ahmad Zainuddin ingin tahu mengapa kementerian melanjutkan tempoh promosi TMM 2007 hingga tahun depan.

Tengku Adnan menolak tanggapan sesetengah pihak kononnya keputusan melanjutkan tempoh promosi TMM adalah disebabkan masalah kekurangan kedatangan pelancong ke negara ini.

Kemasukan pelancong jelas beliau, bukan masalah kerana dalam tempoh dua bulan pertama tahun ini bilangan mereka yang mengunjungi negara ini ialah seramai 3.1 juta orang, meningkat 9.3 peratus berbanding tempoh sama tahun lalu.

Menjawab soalan asal Raja Ahmad Zainuddin sama ada penganjuran festival dan anugerah bertaraf antarabangsa berjaya menarik lebih ramai pelancong sempena TMM 2007, beliau berkata, penganjuran Global Indian Film award (GIFA) dan Anugerah Zine Cine ke-10 yang diadakan baru-baru ini berjaya menarik peminat artis Bollywood datang ke Malaysia.

"Selain itu, negara kita akan dapat publisiti meluas memandangkan kebanyakan festival dan anugerah bertaraf antarabangsa mempunyai pelan promosi yang memberangsangkan kerana mendapat liputan meluas daripada media," katanya.
0 Comments:
Post a Comment
<< Kembali
 


Pautan Putrajaya
Baginda s.a.w. bersabda; Orang yang berusaha membantu para janda dan orang miskin diibaratkan sebagai orang yang berperang di jalan Allah, seperti orang yang bangun sembahyang sepanjang malam dan seperti orang yang berpuasa tanpa berhenti. (H.R. Bukhari & Muslim)
Dilawati Sejak Ogos 2006
    counter
Aktiviti Terkini

15 Jan 07 (Isnin)
Setiap aktiviti akan dipaparkan disini
  


Berita Terdahulu
Arkib
Email Pusat Khidmat
Kalendar
Semak Keahlian UMNO


Semak Daftar Pengundi



Bancian Pemilih


Akhbar Hari Ini
Template Asal Oleh
Free Blogger Templates
Hak Milik
    BLOGGER