KELUARGA TERLIBAT DI BERI PILIHAN - TENGKU ADNAN
Ahli Parlimen Putrajaya Dato' Seri Tengku Adnan dan isteri bergotong royong memasak di pusat pemindahan sementara mangsa tanah runtuh di Putrajaya


PUTRAJAYA: Sebanyak 335 keluarga dari Pangsapuri Fasa 11 Presint 9 di sini, yang dipindahkan berikutan kejadian tanah runtuh awal pagi kelmarin, diberi pilihan sama ada ingin kembali ke rumah masing-masing selepas ini atau terus menetap di Pangsapuri Presint 14, yang menjadi penempatan sementara mereka ketika ini.

Ahli Parlimen Putrajaya yang juga Menteri Pelancongan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, berkata walaupun kajian menunjukkan kawasan pangsapuri itu selamat, penduduk boleh membuat pilihan untuk berpindah atau terus tinggal di pangsapuri lama.

“Keputusan ini dicapai dalam perbincangan antara Timbalan Ketua Bahagian Umno Putrajaya, Datuk Khairudin Samad dengan anggota Perbadanan Putrajaya dan Bahagian Pengurusan Hartanah Jabatan Perdana Menteri (JPM), semalam (kelmarin).

Tengku Adnan berkata, Presiden Perbadanan Putrajaya, Tan Sri Samsudin Osman memaklumkan pihaknya bersedia membenarkan kakitangan kerajaan terbabit terus tinggal di Pangsapuri Presint 14.

“Terserah pada mereka... jika mereka hendak terus tinggal di sini, kami benarkan dan mereka bebas membuat pilihan,” katanya pada sidang media selepas melawat mangsa kejadian tanah runtuh, sejurus tiba dari Phuket, Thailand, petang semalam.

Pada lawatan hampir satu jam itu, Tengku Adnan diiringi isterinya, Datin Seri Enny Beatrice Ferlat Kusumo Anggraini. Hadir sama, Ketua Polis Daerah Putrajaya, Pemangku Superintendan Ab Razak Ab Majid.

Lebih 1,200 penduduk pangsapuri berkenaan dipindahkan selepas kejadian tanah runtuh kira-kira jam 4 pagi kelmarin yang mengakibatkan 25 kereta yang diletakkan di kawasan letak kereta berhampiran Blok B tertimbus.

Mereka ditempatkan di situ dalam tempoh dua minggu bagi membolehkan siasatan bagi mencari punca kejadian itu dijalankan pihak berkenaan.

Sebelum itu, Tengku Adnan melawat lokasi kejadian dan menyaksikan operasi mengeluarkan kereta dari timbunan tanah oleh anggota polis, bomba, Institut Kerja Raya Malaysia (Ikram) dan Perbadanan Putrajaya.

“Saya sudah ke tempat kejadian dan menyaksikan sendiri operasi mengeluarkan kereta yang tertimbus.

“Kami ingin mengeluarkan kereta itu secepat mungkin supaya ia dapat dibaiki atau diservis,” katanya.
0 Comments:
Post a Comment
<< Kembali
 


Pautan Putrajaya
Baginda s.a.w. bersabda; Orang yang berusaha membantu para janda dan orang miskin diibaratkan sebagai orang yang berperang di jalan Allah, seperti orang yang bangun sembahyang sepanjang malam dan seperti orang yang berpuasa tanpa berhenti. (H.R. Bukhari & Muslim)
Dilawati Sejak Ogos 2006
    counter
Aktiviti Terkini

15 Jan 07 (Isnin)
Setiap aktiviti akan dipaparkan disini
  


Berita Terdahulu
Arkib
Email Pusat Khidmat
Kalendar
Semak Keahlian UMNO


Semak Daftar Pengundi



Bancian Pemilih


Akhbar Hari Ini
Template Asal Oleh
Free Blogger Templates
Hak Milik
    BLOGGER