LAWATAN MU, KEPUTUSAN KERAJAAN SUDAH DIMAKLUMKAN - TENGKU ADNAN


KUALA LUMPUR – Juara Liga Perdana England, Manchester United tidak dapat beraksi di Malaysia pada Julai ini tanpa kebenaran rasmi daripada Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC), demikian menurut laman web rasmi kelab berkenaan.

Laman web itu turut menyebut bahawa Pengerusi Liga Perdana Inggeris Dave Richards dan Ketua Pegawai Eksekutif Manchester United, David Gill, kelmarin mengadakan beberapa siri mesyuarat dengan Menteri Belia dan Sukan Datuk Seri Azalina Othman Said, Presiden AFC Mohamed Hammam dan wakil Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) bagi membincangkan perkara itu.

Hasil mesyuarat itu tidak seperti yang dijangkakan. FAM masih terikat dengan perjanjian untuk menjadi tuan rumah Piala Asia 2007 dari 7 hingga 29 Julai ini, kata laman web itu.

Kelab itu bagaimanapun masih yakin segala masalah yang timbul itu dapat diselesaikan.

Kelab yang terkenal dengan gelaran `Red Devils’ itu turut menyatakan komitmen untuk bermain di hadapan penyokong mereka di Malaysia sempena sambutan ke-50 tahun kemerdekaan negara.

AFC sebelum ini mahu FAM membatalkan perlawanan persahabatan itu kerana ia bertembung dengan kejohanan Piala Asia yang akan berlangsung di Malaysia, Vietnam, Indonesia dan Thailand dari 9 hingga 29 Julai ini.

Mesyuarat Kabinet yang dipengerusikan Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, semalam memutuskan bahawa kunjungan Manchester United ke sini akan tetap diteruskan mengikut perancangan.

Menteri Pelancongan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata, beliau telah memaklumkan secara lisan kepada kelab itu mengenai keputusan kerajaan dan persiapan akan dibuat bagi memudahkan kedatangan mereka.

Perlawanan persahabatan antara kelab itu dan pilihan Malaysia dijadual pada 27 Julai ini.

Hammam dalam kenyataannya mengulangi pendirian AFC bahawa tarikh perlawanan persahabatan itu perlu diubah bagi memastikan ia tidak bertembung dengan Piala Asia.

– Bernama
0 Comments:
Post a Comment
<< Kembali
 


Pautan Putrajaya
Baginda s.a.w. bersabda; Orang yang berusaha membantu para janda dan orang miskin diibaratkan sebagai orang yang berperang di jalan Allah, seperti orang yang bangun sembahyang sepanjang malam dan seperti orang yang berpuasa tanpa berhenti. (H.R. Bukhari & Muslim)
Dilawati Sejak Ogos 2006
    counter
Aktiviti Terkini

15 Jan 07 (Isnin)
Setiap aktiviti akan dipaparkan disini
  


Berita Terdahulu
Arkib
Email Pusat Khidmat
Kalendar
Semak Keahlian UMNO


Semak Daftar Pengundi



Bancian Pemilih


Akhbar Hari Ini
Template Asal Oleh
Free Blogger Templates
Hak Milik
    BLOGGER