HAPUS BUDAYA TAGIH KONTRAK, SAHAM - TENGKU ADNAN


GENTING HIGHLANDS 19 Mei – Ahli-ahli Pergerakan Pemuda UMNO diminta membuang sikap terlalu mengharapkan kontrak dan saham daripada kerajaan kerana ia akan menjejaskan usaha parti bagi melahirkan golongan pelapis yang sanggup bekerja kuat untuk memajukan orang Melayu.

Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata, sikap itu yang wujud pada sekitar 1980-an ketika pergerakan itu diterajui oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim perlu dibasmi sepenuhnya kerana ia hanya akan melemahkan parti.

‘‘Ketika itu, saya sebagai Bendahari Pemuda telah menegur Anwar kerana sibuk mengagihkan saham-saham syarikat kepada ketua-ketua Pemuda di peringkat cawangan, bahagian dan negeri kerana bimbang ia hanya akan melahirkan generasi pemalas.

"Kebimbangan saya ini akhirnya menjadi kenyataan apabila saham berkenaan dijual untuk membeli rumah dan kereta baru dan bukannya dijadikan modal untuk menjalankan perniagaan," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Kursus Pengucapan Awam Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan di sini hari ini.

Turut hadir ialah Ahli MT yang juga Ketua Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan, Datuk Mohamad Norza Zakaria.

Dalam pada itu, Tengku Adnan yang juga Menteri Pelancongan berkata, ahli-ahli Pemuda UMNO perlu banyak membaca bagi membolehkan mereka mendapatkan fakta-fakta tepat untuk digunakan ketika berkempen dalam pilihan raya.

"Saya tertarik dengan kempen Pergerakan Pemuda UMNO pada pilihan raya kecil di Ijok yang diketuai Naib Ketua, Khairy Jamaluddin kerana ia dilakukan dengan bersemangat sekali.

"Saya berharap semangat seperti ini diteruskan kerana kita tidak mahu ahli-ahli Pemuda menjadi lembek dan longlai ketika berkempen melawan pembangkang," tegasnya.

Sementara itu, Mohamad Norza dalam ucapannya berkata, sebanyak empat ahli Pemuda di setiap bahagian di Wilayah Persekutuan akan dilatih menjadi pemidato sebagai persiapan menghadapi pilihan raya umum.Oleh: NIZAM YATIM
0 Comments:
Post a Comment
<< Kembali
 


Pautan Putrajaya
Baginda s.a.w. bersabda; Orang yang berusaha membantu para janda dan orang miskin diibaratkan sebagai orang yang berperang di jalan Allah, seperti orang yang bangun sembahyang sepanjang malam dan seperti orang yang berpuasa tanpa berhenti. (H.R. Bukhari & Muslim)
Dilawati Sejak Ogos 2006
    counter
Aktiviti Terkini

15 Jan 07 (Isnin)
Setiap aktiviti akan dipaparkan disini
  


Berita Terdahulu
Arkib
Email Pusat Khidmat
Kalendar
Semak Keahlian UMNO


Semak Daftar Pengundi



Bancian Pemilih


Akhbar Hari Ini
Template Asal Oleh
Free Blogger Templates
Hak Milik
    BLOGGER